Krisi Legeme

Diskussion om musik, bøger, film, m.m., der har satanisk islæt.

Redaktører: annex, The ONE, Moderator team

Krisi Legeme

Indlægaf Black Knight » 19 okt 2003 17:26

Jeg sad forleden og så filmen Kristi Legeme (resurrection), denne film er ikke satanisk, men kan vække nogle tanker, filmen handler i bund og grund om en psykopat, der slår mennesker ihjel, ikke bare hvem som helst, de har alle tilfældes at de er 33 år gamle (ligesom det påståes at Jesus var, da han blev korsfæstet), personerne der bliver slået ihjel har også navne som apostlene.

Morderen tager en kropsdel fra hvert offer, for at i sidste ende at genskabe Jesu legeme og sørge for hans genfødsel.

Jeg vil ikke indrømme alt om filmen, men den minder lidt om Seven, denne film er bare lidt mere ekstrem, men en af de tanker, der gik igennem mit hoved er, at selvom denne film er fiktion, hvor stor er chanchen så ikke for at en eller anden ekstrem kristen (eller af anden trosretning for den sags skyld) person skulle finde på, at gøre akkurat det samme eller noget tilsvarende (hvis det ikke allerede er gjort).

- Black Knight :twisted:
Brugeravatar
Black Knight
Medlem af Satanisk Forum
Medlem af Satanisk Forum

Geografisk sted: Ringsted

Re: Krisi Legeme

Indlægaf Milady_de_Winter » 16 aug 2009 12:24

Black Knight skrev: en af de tanker, der gik igennem mit hoved er, at selvom denne film er fiktion, hvor stor er chanchen så ikke for at en eller anden ekstrem kristen (eller af anden trosretning for den sags skyld) person skulle finde på, at gøre akkurat det samme eller noget tilsvarende (hvis det ikke allerede er gjort).

Dette giver igen mening!
Som vi allesammen ved kan man som kristen møde (modtage) Kristi legeme (Corpus Christi) og Kristi blod for den sags skyld (Sanguis Christi) under Eukaristien - og udelukkende dér! (Jf. "og ordet blev til kød") Hvis en psykopatisk morder finder på at begå sine forbrydelser med det formål at genskabe Kristi legeme, har hans/hendes ugerninger intet med den kristne tradition at gøre, og vedkommende kan derfor ikke defineres som kristen.
Milady_de_Winter

Indlægaf Amina » 16 aug 2009 15:28

Milady_de_Winter skrev:Hvis en psykopatisk morder finder på at begå sine forbrydelser med det formål at genskabe Kristi legeme, har hans/hendes ugerninger intet med den kristne tradition at gøre, og vedkommende kan derfor ikke defineres som kristen.

Oh my. To ting:

1) Jeg ville ønske, at folk havde samme opfattelse af rimelighed, når en psykopat går et eller vanvittigt, og skyder skylden på satanisme eller andet. Hvis folk er sindssyge og/eller udviser en adfærd som er voldsomt ualmindelig og fordømt af den gruppe de hævder at være inspireret af, så ER den religiøse forklaring ikke særlig rimelig. Se evt. eksempler i nyhedssektionen af dette board.

2) Ku Klux Klan er også en kristen gruppe, som helt bestemt mener at følge guds vilje, når de lyncher sorte mennesker eller drømmer om at gøre det. Der findes mellem 25 og 30 tusinde forskellige kristne grupper med hver deres opfattelse af "den eneste rigtige tolkning", så med mindre man selv tilhører en af disse, så må man blot konstatere at folk "åbenbart kan få næsten hvad som helst ud af den bog". Men jo, så længe psykisk sygdom eller andre psykologiske forhold kan forklare sagen, så er der ingen grund til at inddrage sociologi. Én mands tro klassificerer ikke som religion.

- Amina
Sekretær på "arkiv", "satinfo" og "netinfo". Se http://www.sataniskforum.dk/content/section/8/50/
Brugeravatar
Amina
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Nørresundby

Indlægaf The ONE » 24 aug 2009 19:59

... når de luncher sorte mennesker eller drømmer om at gøre det.

Det lyder ... ubehageligt på en helt ny og gourmé-agtig måde.. :shock: :)
"Djævelen er jo bare personificeringen af det fortrængte, ubevidste driftsliv"
-Sigmund Freud
Brugeravatar
The ONE
Medlem af Satanisk Forum
Medlem af Satanisk Forum

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Amina » 24 aug 2009 20:04

Ja, ja - hvis jeg var fejlfri ville I andre jo bare føle jer alt for mindreværdige ;)
Sekretær på "arkiv", "satinfo" og "netinfo". Se http://www.sataniskforum.dk/content/section/8/50/
Brugeravatar
Amina
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Nørresundby

Tilbage til Kultur