hvorfor er du satanist?- Jeg blev først introduceret til satanisme gennem min ekskærestes veninde. I de efterfølgende år fulgte jeg lidt med på boardet her og har undersøgt satanisme lidt på kryds og tværs. Jeg følte mig slående enig med det jeg læste og fandt ud af, så satanist er hvad jeg er og altid har været.
hvad vil satanisme sige?- Som det allerede er beskrevet her på siden findes der mange slags satanisme, men den danske satanisme som jeg opfatter mig selv som en del af er en filosofi der har fokus på livet nu og her og vores kødelige behov, lyster og instinkter. Helt kort sagt er satanisme at følge sine lyster, men altid stå til ansvar for sine handlinger.
hvorfor bliver man satanist?- Oftest er det vel igennem religiøs nysgerrighed at man finder en filosofi (satanismen) som man føler passer til en.
hvordan bliver man satanist?- Der findes ingen optagelsesritualer og heller ingen officiel opgørelse af antallet af satanister, så når du har besluttet dig for at du er satanist, ja så er du det sådan set.
er der mange satanist i danmark?- Det kommer jo an på hvordan man definerer mange. Der er nogen, men mange vil jeg ikke kalde det.
er der noget satanister ikke må?- Der er som sådan ingen specifikke regler, men filosofien byder at man ikke gør ting der er selvdestruktive for satanisten.
hvorfor skal man vær satanist frem for kristen?- Nu er det jo ikke politik det her - det handler jo ikke om at have flest "stemmer" eller noget i den stil. Satanismen er ikke missionerende, og forsøger derfor ikke at overbevise folk om at de skal blive satanister. Men skal jeg selv sige det, så skal man da være satanist hvis man er enig i filosofien. Religiøs kan man være hvis man har et behov for noget spirituelt - om det så er kristen eller andet.
er der andre i din familie der er satanister?- Ikke hvad jeg ved af, men det er jo heller ikke alle der giver sig til kende.
er du okkult?- Jeg er fascineret af det okkulte som fiktion, jeg spiller vampire-rollespil og synes det er sjovt, men jeg tror absolut ikke på at noget af det er reelt
er okkultisme en vigtig del af satanisme?- Hvis man er okkult satanist, ja så er det nok

men for den generelle danske satanist er okkultisme næppe noget større end anden fiktion for underholdningens skyld.